Aktualności

Zakończyły się zajęcia w ramach V modułu „Tenis”

Wszystkim uczestnikom – dzieciom i rodzicom ogromnie dziękujemy za udział w zajęciach tenisowych i zachęcamy do dalszego samodzielnego odkrywania tajników gry w tenisa.

Przez kolejne trzy tygodnie zajęć dzieci wraz z rodzicami mieli okazję poznać sposoby posługiwania się rakietą i piłeczką tenisową. Zajęcia w pierwszym etapie obejmowały  zabawy, gry i ćwiczenia kształtujące koordynację ruchową oraz umożliwiające poznanie sprzętu i pola gry. Następnie uczestnicy poznali podstawowe elementy techniczne i taktycznych oraz brali udział w różnych zabawach i grach tenisowych, możliwych do samodzielnego przeprowadzenia. Uczestnicy wiedząc czym jest forhend, bekhend, wolej oraz jak je grać, mogą aktywnie w gronie rodzinnym spędzać czas na korcie. Naszym celem było przekonanie uczestniczących w zajęciach rodzin, że nauce tenisa towarzyszy dużo zabawy i radości.

Zakres zajęć:
1.    Poznanie sprzętu tenisowego oraz boiska do gry
2.    Podstawowe uderzenia tenisowe (forhend, bekhend) – ruch i moment uderzenia
3.    Ocena toru lotu piłki, miejsca odbicia, umiejętność dobiegnięcia i ustawienia się do piłki
4.    Zabawy tenisowe: deszcz piłek, rzucanie do celu, berek po liniach, berek skuwany
5.    Gry tenisowe: rzucanka, do n-tego uderzenia, tenis w korytarzach deblowych, serwis do celu, mini debel
6.    Turniej rodzinny podsumowujący zdobyte umiejętności

Zakończyły się zajęcia w ramach IV modułu „Taniec i fitness”

Wszystkim dzieciom i rodzicom dziękujemy za aktywny udział w zajęciach, zapraszamy do samodzielnej gimnastyki w formie ćwiczeń przy muzyce oraz tańców towarzyskich i integracyjnych, w czasie wolnym od zajęć.

Aktywności zrealizowane w Module IV:
1. Przedstawienie podstawowej wiedzy nt. gimnastyki rekreacyjnej i tańca (podstawowych rytmów muzycznych, form tanecznych i aerobicowych, ich wpływu na zdrowie). Pierwsze kroki i ćwiczenia w aerobicu (marsz, step touch, heel back, step out).
2. Ćwiczenia wzmacniające i kształtujące sylwetkę. Wykorzystanie muzyki w zabawach ruchowych – wiewiórki do dziupli, zabawa z krzesłami, zabawa w kolory.
3. Nauka wybranych tańców towarzyskich – walc angielski, cha-cha, samba, rock & roll.
4. Nauka zabawowych form tańca – polka, kaczuchy, macarena, bachata (taniec w parach, w kole, w rzędach, w szachownicy).
5. Podstawowe tańce integracyjne dla rodzica z dzieckiem.
6. Powtórzenie wszystkich form tanecznych – tańców integracyjnych i towarzyskich.


Zakończyły się zajęcia w ramach III Modułu „Nordic Walking”

Wszystkim dzieciom i rodzicom dziękujemy za aktywny udział w zajęciach, zapraszamy już do samodzielnego maszerowania z kijami w czasie wolnym od zajęć.

Aktywności zrealizowane w Module III:
1. Przedstawienie podstaw wiedzy o formie ruchu jaką jest Nordic Walking, niezbędnego sprzętu, zasad doboru sprzętu, wpływu na zdrowie tej formy ruchu. Podstawowe gry i  zabawy z kijkami.
2. Metodyka nauczania prawidłowej techniki marszu. Kije nieś, kije ciągnij, odepchnij się od kija.
3. Nauka i utrwalanie prawidłowej techniki marszu w tempie zdrowotnym, technika podstawowa.
4. Nauka marszu z zachowaniem właściwej techniki w tempie fitness, w  technice klasycznej. Utrwalanie prawidłowej techniki marszu w tempie podstawowym.
5. Podejścia i zejścia z wzniesień o różnym kącie nachylenia. Zabawowe formy Nordic Walking.
6. Prezentacja form zabawowych w Nornic Walking. Gra miejska z kijami.

Zakończyły się zajęcia w ramach Modułu II

Wszystkim dzieciom i rodzicom dziękujemy za czynny udział, jednocześnie gratulujemy i zachęcamy do wykorzystywania poznanych zabaw i gier do wspólnej rodzinnej aktywności w czasie wolnym od wszelkich zajęć.

Aktywności zrealizowane w Module II „Zabawy i gry różnych kultur”:

1. Zajęcia z szermierki
Rozgrzewka w formie zabaw (prowadzący rozgrzewa grupę, korzystając z nabytej w module 1 przez uczestników, wiedzy i umiejętności): Karuzela oraz inne ćwiczenia z wykorzystaniem floretów (krążenia ramion, skręty i skłony tułowia, przeskoki przez floret itp.). Zabawa ‘Serso’ z wykorzystaniem kółek typu ‘ringo’ i floretów do ich chwytania (w parach: rodzic-dziecko), „Lustro” z nauką podstawowego poruszania się szermierczego z bronią, pokaz i nauka wypadu szermierczego. Zapoznanie ze sprzętem szermierczym (krótka historia szermierki/palcatów), podejmowanie prób waliki szermierczej w pełnym rynsztunku. Ćwćw. uspokajające na koniec zajęć: zabawa na trafność do tablicy szermierczej.  

2. Zabawy tradycyjne (bez użycia sprzętu/przyborów)
 Rozgrzewka w kole „1,2,3…” polegająca na proponowaniu kolejnych ćwćw. odpowiadających poszczególnym cyfrom. Na sygnał prowadzącego (np. 2) ćwiczący musieli wykonać ćw., które odpowiadało tej cyfrze (jeśli komuś przydarzyła się pomyłka biegał rundę wokół koła), zabawy: „Pokaż jakiś znak”, „Cztery kąty i piec piąty”, „Małpki na drzewa”, „Berek w trójkach”, „Pary”, „Czerwone-Zielone”, zabawa uspokajająca: „Lew i antylopa”.

3. Zabawy i gry tradycyjne z prostym sprzętem/przyborami (lina, szarfy, woreczki, worki, piłka opaski na oczy)
Rozgrzewka: zabawa duńska „Obieranie węża ze skóry”, „Węzeł gordyjski” „Kałuża”, „Drabina”, „Przeciąganie liny” (tradycyjne - rywalizacja, w kole – współpraca), „Pies na łańcuchu”, „Wyścigi w workach w kole”, „Stanto/stójka”, zabawa uspakajająca: Derkacz”.  
 
4. Gry z piłką (rzutne)
Rozgrzewka z piłką w kole, gra rzutna do celu: ”Piłka parzy” (w kole, w zespołach), „Kapela”, „Obalić Mnicha”, „Piłka graniczna”, „Samuraj”, „Marionetki”

5. Gry kręglarskie (rekreacyjne)
„Kubb” rodzinne

6. Gry drużynowe przez siatkę
Rozgrzewka w parach (rodzic dziecko), ćwćw. w parach z ringiem, gra familijna w ringo (3x3) do 10 pkt., gra w zmodyfikowaną, ze względu na dzieci, „Pierścieniówkę”.

materiał prasowy



Zakończyły się zajęcia w ramach Modułu I 

Wszystkim dzieciom i rodzicom gratulujemy i zachęcamy do wykorzystywania poznanych zabaw i gier do wspólnej rodzinnej aktywności w czasie wolnym. Te i wiele innych zabaw można znaleźć w opracowaniu „Jestem aktywny i jem zdrowo – żyję kolorowo”, oraz „Wychowanie fizyczne – praca z uczniem uzdolnionym”, które dostępne są w zakładce Materiały do pobrania w postaci plików pdf.

Aktywności zrealizowane w Module I  „Zabawy i gry ruchowe”:
1. Rozgrzewka (Prowadzący rozgrzewa grupę i podaje zasady rozgrzewki), Kto tu rządzi, Berek przyjaciel, Ogonki indywidualnie, Strefa, Labirynt, Wykopywanka, Kot i myszka, Wyścig numerów, Minutka    
2. Rozgrzewka (dorośli rozgrzewają dzieci), Komórki do wynajęcia, Ogonki zespołowe, Strzelec, Tratwa, Poczta, Piłka goni piłkę, Murarz i cegły, Trzeciak na stojąco, Zajączek 1 do zajączka nr 7, Sałatka owocowo-warzywna, Ha-ha-ha
3. Berek ameba, Berek zoska, Berek wirus, Literki, Dwójki-trójki-czwórki, Koło-kwadrat-trójkąt, Pirat, Koszenie trawy, Skąd słychać dźwięk, Wyścig przekładańców, Głuchy telefon, Zabawy z liną  
4. Dzieci rozgrzewają dorosłych, berek lawina, strefa, Zmiana na 4, Sztafeta gwieździsta, Serso, Piłka strefowa, Piłka nożna parami, Manekin, Zegar
5. Rozgrzewka na zmianę rodzice i dzieci, Przejście przez obręcz, Berek z hola hop, Gra przejściowa, Piłka do kapitana, Gra do 5 podań, Komórkowe 5 podań, Dwa ognie, Football amerykański ringiem
6. Zabawy i gry do wyboru przez dzieci i rodziców – te które im się podobały najbardziej.



Zakończył się pierwszy etap realizowanego przez AWF programu interwencyjnego "Dzieci rodzicom, rodzice dzieciom". Przebadano łącznie prawie 70 rodzin (rodzic + dziecko, a czasami oboje rodziców + kilkoro dzieci). Badania obejmowały pomiar masy i wysokości ciała, próby sprawnościowe z baterii Eurofit, między innymi 20-metrowy bieg wahadłowy, który dla niejednego rodzica był sporym wyzwaniem, choć byli i tacy, którzy potrafili kontynuować bieg do 6-7 poziomu.

Oprócz tego badani odpowiadali na pytania zawarte w ankiecie - osobno dorośli, a dziećmi ankiety przeprowadzali członkowie zespołu badawczego i przeszkoleni studenci studiów doktoranckich. Kolejnym etapem realizowanego projektu jest wprowadzenie programu interwencyjnego wspólny zajęć ruchowych dla dzieci i ich rodziców. Zajęcia takie prowadzone są już od połowy stycznia dwa razy w tygodniu:

1.Szkoła Podstawowa nr 12 na Osiedlu Zwycięstwa
czwartki godzina 18.30 i piątki godzina 18.00

2.Szkoła Podstawowa nr 65 na Osiedlu Kosmonautów
wtorki godzina 18.00 i piątki godzina 16.00

3.Szkoła podstawowa nr 57 na Smochowicach
niedziele 11.30 i 12.30, oraz środy 17.30 i 18.30.